Παράταση στις αιτήσεις για τον 3ο κύκλο της Γενικής Επιχειρηματικότητας έως τις 29 Νοεμβρίου * Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» έως τις 16 Δεκεμβρίου * Παρατείνεται έως τις 20 Δεκεμβρίου 2019 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το «Επιχειρούμε έξω» * Παρατείνεται έως τις 31/12/19 η προθεσμία ολοκλήρωσης για τον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004

19/10/12

Σίγουρα κέρδη από τα χειροποίητα καλλυντικά

Δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω του επενδυτικού νόμου
Τα ελληνικά καλλυντικά από λάδι, μέλι, δίκταμο και άλλα βότανα κατακτούν τις διεθνείς αγορές και προσφέρουν σίγουρα κέρδη στους επενδυτές.

Ηδη μερικές από τις πλέον γνωστές μάρκες φυτικών καλλυντικών στον κόσμο είναι ελληνικές. Οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι μεγάλες, ενώ και οι τιμές των συγκεκριμένων προϊόντων είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τον καταναλωτή. Τα ελληνικά φυτά και βότανα -γνωστά για τις θεραπευτικές, αντισηπτικές και αναπλαστικές τους ιδιότητες από την αρχαιότητα- έχουν εδραιώσει τη θέση τους τόσο στη φαρμακευτική όσο και στην κοσμετολογία διεθνώς.

Και ενώ οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο είναι πολλοί, ωστόσο ο κλάδος έχει ακόμα προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη στο μέλλον.

Αν λοιπόν επιθυμείτε να δραστηριοποιηθείτε στο συγκεκριμένο χώρο και να παρασκευάσετε τα δικά σας «χειροποίητα» καλλυντικά, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο επενδυτικός νόμος που λήγει στις 31 Οκτωβρίου δίνει τη δυνατότητα της επιδότησης έως και 50% σε επιχειρηματίες της περιφέρειας που θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους μονάδα παραγωγής και τυποποίησης -στη συγκεκριμένη περίπτωση- «χειροποίητων» βιολογικών ή φυτικών καλλυντικών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ευνοηθούν με επιχορήγηση ή και με επιδότηση leasing καθώς και με φορολογική απαλλαγή με συνολικό ποσοστό και για τις τρεις μορφές χρηματοδότησης μέχρι και 50%.

Ο υποψήφιος επενδυτής θα πρέπει ακόμα να προχωρήσει στα ακόλουθα απαραίτητα βήματα:

Πρώτον: Στο είδος του προϊόντος που θέλει να παράγει. Αν δηλαδή θα είναι είδη προσωπικής υγιεινής (π.χ. σαπούνια, σαμπουάν, αφρόλουτρα κλπ.), ή καλλυντικά προϊόντα (κρέμες περιποίησης προσώπου και σώματος, σέρουμ, καλλυντικά λάδια, είδη μακιγιάζ κλπ.).

Δεύτερον: Αν η παραγωγή του προϊόντος βασίζεται σε «παλιά συνταγή από το σεντούκι της γιαγιάς» θα πρέπει να κατοχυρωθεί η πατέντα.

Τρίτον: Δημιουργία εργαστηρίου για την επεξεργασία των πρώτων υλών -για την παραγωγή του προϊόντος-, π.χ. λάδι, μέλι, βότανα κλπ, καθώς και δημιουργία μονάδας για την τυποποίηση του προϊόντος.

Τέταρτον: Πιστοποίηση του προϊόντος από τον αρμόδιο φορέα, ότι δηλαδή πρόκειται για βιολογικό, ή φυτικό προϊόν.

Πέμπτον: Διάρθρωση δικτύου διανομής.

Εκτον: Χρήση του Διαδικτύου για την προβολή και προώθηση του προϊόντος στις αγορές.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο έλεγχος που ασκείται από τον ΕΟΦ είναι ιδιαίτερα αυστηρός. Μάλιστα ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στη διαδικασία έγκρισης και πιστοποίησης καλλυντικών σε σχέση με τα φάρμακα. Και εκείνο που προέχει στους ελέγχους είναι εάν τηρείται η σειρά εκείνων των διαδικασιών που απαιτούνται για την παρασκευή του καλλυντικού. Δηλαδή αν οι πρώτες ύλες έχουν ελεγχθεί από επιστημονικές επιτροπές.

Σημειώνουμε ότι καθώς η ζήτηση για τα βιολογικά καλλυντικά κινείται ανοδικά, ήταν αναγκαία η σύσταση ενός φορέα που θα πιστοποιεί τα συγκεκριμένα προϊόντα. Πρόκειται για τον ΔΗΩ - Οργανισμός Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων, που συνεργάζεται και εκπροσωπεί στη χώρα μας την ΙCEA (Ινστιτούτο Ηθικής και Περιβαλλοντικής Πιστοποίησης), έναν από τους μεγαλύτερους οργανισμούς πιστοποίησης βιολογικών καλλυντικών στην Ευρώπη και την Ιταλία.

Ενδεικτικό της σημασίας των βιολογικών καλλυντικών, είναι ότι σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται υπό ανάπτυξη ένα πρότυπο του Διεθνούς Οργανισμού Πιστοποίησης (ΙSO) για τα «φυσικά και βιολογικά» καλλυντικά.

Για να αποφευχθεί επικάλυψη των εργασιών σε επίπεδο ΕΕ και ISO, η ομάδα θα περιμένει να ολοκληρωθεί το μελλοντικό πρότυπο ISO πριν εξετάσει το ενδεχόμενο ανάπτυξης ειδικών κριτηρίων ΕΕ για τους ισχυρισμούς για τα «φυσικά και βιολογικά» προϊόντα.

Ενισχύσεις έως 50% και επιδοτήσεις leasing

Ο επενδυτικός νόμος, που άνοιξε και λήγει στις 31 Οκτωβρίου, παρέχει τη δυνατότητα επιδότησης έως και 50% σε επιχειρηματίες της περιφέρειας που θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους μονάδα παραγωγής χειροποίητων φυτικών - βιολογικών προϊόντων. Συγκεκριμένα μπορούν να επωφεληθούν από το καθεστώς της Περιφερειακής Συνοχής.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ευνοηθούν με επιχορήγηση ή και με επιδότηση leasing, καθώς και με φορολογική απαλλαγή με συνολικό ποσοστό και για τις τρεις μορφές χρηματοδότησης μέχρι και 50%.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο επενδυτικός νόμος, τα ποσοστά επιχορήγησης ανάλογα με τη ζώνη (τρεις ζώνες) που βρίσκεται η περιοχή τους και το μέγεθος της επιχείρησής τους (μεγάλες, μεσαίες και μικρές) κυμαίνονται από 15% έως 50%. Στην Α΄ Ζώνη ανήκουν η Αττική και η Βοιωτία. Στη Γ΄ Ζώνη είναι οι νομοί της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τα νησιά των Περιφερειών Νοτίου και Βορείου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων, τα νησιά που ανήκουν διοικητικά σε νομούς της ηπειρωτικής Ελλάδας, καθώς και οι παραμεθόριοι νομοί της χώρας. Στη Β΄ Ζώνη είναι όλες οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας.

Το καθεστώς της Περιφερειακής Συνοχής προβλέπει για τα επενδυτικά σχέδια επιχορήγηση ή και επιδότηση χρηματοδότησης μίσθωσης για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις 70% και για τις νέες 80% στα προαναφερόμενα ποσοστά (15% έως 50%) και το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το όριο θα συμπληρωθεί με φορολογική απαλλαγή.

Τα ελάχιστα ποσά επένδυσης στην Περιφερειακή Συνοχή είναι:
•Για Μεγάλες Επιχειρήσεις επένδυση ελάχιστου ύψους 1 εκατ. ευρώ.
•Για Μεσαίες Επιχειρήσεις επένδυση ελάχιστου ύψους 500.000 ευρώ.
•Για Μικρές Επιχειρήσεις επένδυση ελάχιστου ύψους 300.000 ευρώ.
•Για Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις επένδυση ελάχιστου ύψους 200.000 ευρώ.

Τα επιχειρηματικά σχέδια ενισχύονται για δαπάνες, όπως οι κτιριακές εγκαταστάσεις, τα μηχανήματα, συστήματα πιστοποίησης ποιότητας κ.λπ.

Δαπάνες
Τα επενδυτικά σχέδια που εντάσσονται στις διατάξεις του παρόντος σε εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Απαλλαγής κατά κατηγορία, ενισχύονται για τις ακόλουθες δαπάνες:

1. Για υλικά περιουσιακά στοιχεία, όπως η κατασκευή, η επέκταση, ο εκσυγχρονισμός κτιριακών, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων, καθώς και οι δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου. Οι δαπάνες αυτές δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 60%του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου. Για τις νέες επιχειρήσεις το ποσοστό αυτό προσαυξάνεται κατά 10%.

Η αγορά και η εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού.

Τα μισθώματα της χρηματοδοτικής μίσθωσης καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού, του οποίου αποκτάται η χρήση, εφόσον η χρηματοδοτική μίσθωση περιλαμβάνει την υποχρέωση αγοράς αυτών κατά τη λήξη της μίσθωσης.

2. Για άυλα περιουσιακά στοιχεία, όπως δαπάνες συστημάτων διασφάλισης και ελέγχου ποιότητας, πιστοποιήσεις, προμήθειας και εγκατάστασης λογισμικού και συστήματος οργάνωσης της επιχείρησης, δαπάνες για τη μεταφορά τεχνολογίας μέσω της αγοράς δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, αδειών εκμετάλλευσης, ευρεσιτεχνιών, τεχνογνωσίας και μη κατοχυρωμένων τεχνικών γνώσεων κ.ά.

Το κόστος των ενισχυόμενων άυλων περιουσιακών στοιχείων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου.

ΕΤΑΙΡΕΙΑ BIOSELECT
Η «συνταγή της γιαγιάς» αποδείχθηκε χρυσοφόρα!

Η ιδέα ήταν απλή και στηρίχθηκε σε μία παλιά συνταγή που βγήκε από το σεντούκι της γιαγιάς, για τη δημιουργία μιας κρέμας καλλυντικής με κύρια συστατικά το αγνό λάδι, το δίκταμο και το μέλι. Ο κ. Βασίλης Χριστουλάκης, επιχειρηματίας από το Ρέθυμνο, ασχολούνταν με την τυποποίηση τοπικών βοτάνων. Το 2002 μαζί με τον κ. Τσομπανάκη και την κ. Χαρμάνη ίδρυσαν την εταιρεία BIOselect, με άμεση ειδίκευση στα προϊόντα με υψηλή βιολογική σύσταση όπως ο δίκταμος και το παρθένο ελαιόλαδο της Κρήτης.

Το 2005, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες της ελληνικής και παγκόσμιας αγοράς για τα οργανικά καλλυντικά, δημιούργησαν τη σειρά από πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα BIOselect.

Κάθε προϊόν της σειράς BIOselect αποτελείται από ένα μείγμα ελαιόλαδου και δίκταμου, το Dictamelia, προϊόν κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Σήμερα τα καλλυντικά της εταιρείας βρίσκονται τοποθετημένα σε προθήκες καταστημάτων σε Αγγλία, Ρωσία, Σουηδία, Λετονία, Εσθονία, Λιθουανία, Τουρκία, Ηνωμένες Πολιτείες και Δανία. Και η επιχείρηση -εν μέσω κρίσης- χρόνο με τον χρόνο πραγματοποιεί αύξηση του τζίρου της κατά 35% με 40%.

Οπως λέει ο κ. Χριστουλάκης, η συνταγή των καλλυντικών είναι βασισμένη σε αγνές φυτικές πρώτες ύλες, αλλά κυρίως στο αγνό συστατικό παγκόσμιας μοναδικότητας το Dictamelia, που είναι ο ευεργετικός συνδυασμός του δίκταμου με extra παρθένο ελαιόλαδο βιολογικής καλλιέργειας. Οπως λέει, συλλέγει από τα βουνά του Ρεθύμνου το δίκταμο, στη συνέχεια τα φύλλα του βοτάνου μπαίνουν σε ειδικό κάδο και αλέθονται με τρόπο ώστε να μη χαθούν τα έλαια του φυτού. Χρειάζονται σχεδόν 6 μήνες για να αλεστούν 35 κιλά δίκταμου.

Στη συνέχεια το αλεσμένο βότανο αναμειγνύεται με παρθένο βιολογικής καλλιέργειας ελαιόλαδο και γίνεται η απόσταξη. Αυτός είναι και ο λόγος που το Dictamelia είναι ένα μοναδικό, πατενταρισμένο προϊόν κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, που αποτελεί και την πρώτη ύλη για τη δημιουργία των καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής της BIOselect.

Πρόγραμμα «digi – mobile»
Επιδοτήσεις για ψηφιακή προβολή των προϊόντων

Το πρόγραμμα «digi – mobile» για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή, αποτελεί επίσης χρήσιμο εργαλείο για όλους εκείνους που ασχολούνται με το λιανεμπόριο, αφού μπορούν να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, να διευρύνουν την πελατεία τους και να αυξήσουν τους τζίρους τους.

Το πρόγραμμα πρόκειται να ενισχύσει τις εμπορικές επιχειρήσεις λιανικής και χονδρικής πώλησης με ποσά μέχρι και 7.000 ευρώ. Και συγκεκριμένα να χρηματοδοτήσει εμπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται για παράδειγμα: στον χώρο ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών και άλλων διαρκών καταναλωτικών αγαθών ώστε να διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσα από το Διαδίκτυο.

Στόχος του προγράμματος είναι να υπάρξει διείσδυση και των ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων, στο νεανικό καταναλωτικό κοινό, το οποίο πραγματοποιεί μεγάλο μέρος των αγορών του μέσω του Διαδικτύου.

Και ειδικότερα θα ενισχυθεί μεγάλη γκάμα επιχειρήσεων, οι οποίες θέλουν να πουλάνε τα είδη τους σε κατηγορίες καταναλωτών που κάνουν χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και των μικρών φορητών υπολογιστών.

Πληροφορίες:
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται για πληροφορίες στα γραφεία εξυπηρέτησης επενδυτών.

1. Περιφέρεια Αττικής. τηλ.: 210 3258800-04, 210 6709721

2. Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: τηλ.: 2313 309105.

Πηγή: eisodima.gr


Financial Solutions: Οι ειδικοί στις επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων και επενδυτικών σχεδίων. Τηλέφωνα: 210.8818474 - 6945976642

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: