18/1/12

Πέντε βασικά βήματα για να ξεκινήσετε μια νέα επιχείρηση

Στην εξαιρετικά αρνητική οικονομική συγκυρία που ζει η Ελλάδα, η μισθωτή εργασία, είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα δείχνει σαφή σημάδια υποχώρησης. Άλλωστε, η "επίσημη" ανεργία είναι ήδη στο 18%...

Πολλοί, λοιπόν, ορθώς σκέπτονται το ξεκίνημα μιας νέας, δικής τους επιχείρησης. Ιδού τα πέντε βασικά βήματα για να την ξεκινήσετε:

Πρώτο, ψάξτε για την έμπνευση. Μερικές φορές η έμπνευση βρίσκεται ανάλογα με το τι υπάρχει γύρω από τον καθένα ή το τι ΔΕΝ υπάρχει. Δείτε ποιες υπηρεσίες ή προϊόντα λείπουν από την περιοχή σας. Πολλοί θα έχουν προχωρήσει στις ίδιες διαπιστώσεις αλλά ελάχιστοι, οι επιχειρηματίες, είναι εκείνοι που θα προχωρήσουν για να καλύψουν το κενό.

Δεύτερο, συντάξτε ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan). Είναι χρήσιμο για πολλούς λόγους. Αφενός η κάλυψη των πτυχών μιας επιχείρησης είναι πια τόσο πολύπλοκη που κανείς δεν μπορεί να τη θυμάται χωρίς να την έχει βάλει στο χαρτί. Αφετέρου, η λεπτομερής ενασχόληση και προετοιμασία της επιχείρησης αυξάνει τελικά την πιθανότητα να μπει τελικά σε εφαρμογή και να μην εγκαταλειφθεί στην πορεία. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, οι πιθανότητες να προχωρήσει κανείς αφού συντάξει ένα business plan είναι δυόμιση φορές περισσότερες από εκείνους που δεν μπαίνουν στον κόπο….

Επίσης, κι αυτό είναι σημαντικό, ένα business plan είναι πάντοτε απαραίτητο αν θέλει κανείς να δανειοδοτηθεί, να επιδοτηθεί ή να βρει συνέταιρο. Δεν χρειάζεται όμως να είναι εξαντλητικά λεπτομερές: Κάτι μεταξύ 20 και 40 σελίδων είναι μια χαρά, αρκεί οι βασικές πτυχές να μπορούν να καλυφθούν.

Τρίτο, αξιολογήστε την επιχείρησή σας. Ο πιο ασφαλής τρόπος είναι να απευθυνθεί κανείς σε επενδυτές. Πολλές φορές οι άνθρωποι με επιχειρηματικές ιδέες υπερτιμούν την δυνητική επιχείρησή τους. Οι επενδυτές δεν το κάνουν ποτέ. Ωστόσο υπάρχει και ο συγκριτικός τρόπος. Δείτε πόση αξία έχουν επιχειρήσεις παρόμοιες με την δική σας, σε παρόμοιες συνθήκες με αυτές στις οποίες σχεδιάζετε να την λειτουργήσετε. Η αξιολόγηση θα σας είναι χρήσιμη ακόμη κι αν χρηματοδοτείτε εσείς ο ίδιος την επιχείρησή σας. Θα σας δώσει τη δυνατότητα να κρίνετε την αποδοτικότητα της
επένδυσής σας.

Τέταρτο, βρείτε τη σωστή τοποθεσία. Η έδρα της επιχείρησης, ιδίως όταν πρόκειται για λιανεμπορική επιχείρηση ή για παροχή καταναλωτικών υπηρεσιών, έχει μεγάλη σημασία. Πρέπει κανείς να ελέγχει όχι μόνο το στάτους της περιοχής αλλά αν βρίσκονται κοντά σχολεία, νοσοκομεία, οδικοί άξονες, πληθυσμός με κινητικότητα, κ.λπ. Σημαντικό επίσης είναι να βρίσκεστε κοντά στους μεγάλους ανταγωνιστές σας. Έτσι, θα επωφεληθείτε από τις προσπάθειες που κάνουν για να προωθήσουν τα δικά τους προϊόντα, δηλαδή από το marketing plan που εφαρμόζουν.

Πέμπτο, βρείτε τους πρώτους σας πελάτες. Αυτοί είναι που θα δικαιώσουν την αρχική σας ιδέα γιατί όντες πελάτες σας αποδεικνύουν ότι όντως υπήρχε κενό στην αγορά που καλύψατε εσείς. Επίσης, θα σας βοηθήσουν να αντιληφθείτε αν και τι πρέπει να βελτιώσετε στο προϊόν σας. Αν, μάλιστα, μείνουν ευχαριστημένοι θα είναι αυτοί οι ίδιοι που θα σας φέρουν περισσότερους πελάτες.

Αλλά πού βρίσκει κανείς τον πρώτο του πελάτη; Εξαρτάται από τον κλάδο αλλά ο βασικός κανόνας είναι ότι ο επιχειρηματίας πρέπει να ενεργοποιήσει τις προσωπικές του επαφές. Γράψτε μια επιστολή σε όποιον μπορεί να γίνει πελάτης σας και τηλεφωνήστε του το αργότερο μέσα στο επόμενο δεκαήμερο. Στο γράμμα θα πρέπει να προσφέρετε και κάτι εκτός από πληροφορίες, ας πούμε μια έκπτωση, ή δωρεάν συμβουλές ή ακόμα και κάποια αμοιβή αν σας στείλουν εκείνοι κάποιον άλλον ως πελάτη.

Πηγή: eisodima.gr

Financial Solutions: Οι ειδικοί στις επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων και επενδυτικών σχεδίων. Τηλέφωνα: 210.8818474 - 6945976642 (κο Παππά).



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: