19/10/15

Σημαντικά κίνητρα στον νέο αναπτυξιακό νόμο

Αφορολόγητο επενδύσεων, απαλλαγές από υποχρεωτικά μερίσματα όταν επενδύονται τα κέρδη, σύνδεση επενδύσεων με θέσεις εργασίας, ειδικές χρηματοδοτήσεις μικρομεσαίων και εγκρίσεις μέχρι και κατά παρέκκλιση είναι (μεταξύ πολλών άλλων) οι "θεμέλιοι λίθοι" της βάσης για τον σχεδιασμό του νέου αναπτυξιακού νόμου σε επίπεδο κορυφαίων υπηρεσιακών παραγόντων και τεχνοκρατών.

Οι τολμηρές αυτές υπηρεσιακές και τεχνοκρατικές τοποθετήσεις (που συναντούν στο σύνολό τους επιχειρηματικές επισημάνσεις ίδια ταυτότητας) έχουν διατυπωθεί σε επίσημο κείμενο το οποίο βρίσκεται ήδη στον τραπέζι των συζητήσεων για την αναμόρφωση του αναπτυξιακού νόμου επανεκκίνησης αδρανοποιημένης από 2013 παρόμοιας πολιτικής.

Και αποτελεί (σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μας) την ουσία νέας φιλοσοφίας του αναπτυξιακού νόμου ως αναγκαία εναλλακτική λύση καθώς και εδώ δεν υπάρχουν λεφτά και ούτε φαίνονται στον ορίζοντα...

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε το μεγάλο "Βατερλό" του αναπτυξιακού νόμου με τους επενδυτές να περιμένουν ακόμη και μάλλον θα περιμένουν να ξεπαγώσουν δημόσιες επενδύσεις και η ροή χρήματος του κορβανά για να πάρουν αυτά που δικαιούνται. Το πιθανότερο είναι πως το 2016 αντί να εξοφληθούν και αντί να μειωθούν τα 7 δισ. ευρώ φέσια του κράτους στους επιχειρηματίες από επιστροφές ΦΠΑ, πληρωμές προμηθειών και οφειλόμενες επιδοτήσεις, μάλλον θα αυξηθούν τα κρατικά χρέη.

Η κατάσταση αυτή άλλωστε αποτελεί και την κεντρική εστία προβληματισμού των εισηγητών του νέου αναπτυξιακού νόμου οι οποίοι καταλήγουν στην ιδέα όπως αντί της κλασικής μορφής κινήτρων με χρηματοδότηση να εφαρμόσουν μια νέα αντικειμενική και σύγχρονης αντίληψης επενδυτική πολιτική με τρία σκέλη:

Φορολογικά κίνητρα, χρηματοδοτήσεις μόνο κατά περίπτωση. Και ριζοσπαστικά κίνητρα καταπολέμησης της γραφειοκρατίας.

Ως προς το σκέλος των φοροαπαλλαγών

Πρώτον, φορολογική απαλλαγή που θα την υπολογίζει με ποσοστό ανάλογο του επενδυτικού σχεδίου. Η απαλλαγή θα προσφέρεται με την διαδικασία αφορολόγητου αποθεματικού όπως και στο παρελθόν σε παρόμοιες πολιτικές κινήτρων.

Δεύτερον, η φορολογική αυτή απαλλαγή (ως εναλλακτικό κίνητρο) θα μπορούσε να μην υπολογίζεται μόνο σε μελλοντικά κέρδη αλλά να συμψηφίζεται και με παλαιές οφειλές.

Τρίτο, η φορολογική απαλλαγή ως κίνητρο να ισχύει και σε περιπτώσεις σχεδιασμού συγκεκριμένων θέσεων εργασίας.

Τέταρτο, απαλλαγή από την υποχρεωτική διανομή μερίσματος για κάθε εταιρεία που εμφανίζει χαμηλή κερδοφορία επειδή προχώρησε σε επενδύσεις. Η ίδια εταιρεία δεν θα χάνει και τα κίνητρα των άλλων φορολογικών απαλλαγών.

Ως προς το σκέλος των χρηματοδοτήσεων

Πρώτον, να εξασφαλίζεται σε ειδικές σημαντικές περιπτώσεις επενδύσεων μακροπρόθεσμος δανεισμός με χαμηλό επιτόκιο ή και άτοκο δάνειο με μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής και με χαριστική περίοδο.

Δεύτερο, χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρομεσαίων το γνωστό ΕΤΕΑΝ Α.Ε.

Ως προς το σκέλος της γραφειοκρατίας

Πρώτον, έκδοση των αδειών ακόμη και με διαδικασίες κατά παρέκκλιση , όπου συναντώνται δυσκολίες.

Δεύτερον, καθορισμό ορίου κόστους επενδύσεων που θα ισχύει το συγκεκριμένο ειδικό απλοποιημένο καθεστώς εκδόσεως αδειών.

Τρίτο, πλήρης ψηφιοποίησης του συστήματος εκδόσεως των αδειών και παρακολούθησης του συστήματος εφαρμογής των όρων των αδειών που θα εκδίδονται.

Τέταρτο, εξέταση της δυνατότητας διαπίστευσης ιδιωτικών γραφείων για έκδοση αδειών και παρακολούθηση της λειτουργίας και της εφαρμογής των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων . Πρόκειται και εδώ για αίτημα της αγοράς.

Βεβαίως για να μετουσιωθούν σε πράξη όλα αυτά πρέπει πάση θυσία να αποφευχθούν ιδεοληψίες, αριστερίστικοι χρωματισμοί με την μορφή μικρού και μεγάλου και οι γνωστές πολιτικές εμμονές που πάντα ανατρέπουν τους στόχους χωρίς να προσφέρουν αποτέλεσμα.

Στην περίπτωση δε αυτή, δηλαδή της πιθανής πολιτικής συναίνεσης προς τον υπηρεσιακό και τεχνοκρατικό ρεαλισμό, τίποτε να μην αποκλείει την έκπληξη στην πολιτική προσέλκυσης επενδύσεων.

Και τούτο γιατί έτσι προσεγγίζεται και η φιλοσοφία που έχει μαλλιάσει η γλώσσα παραγωγικών τάξεων και επιχειρηματικών ομάδων να αναλύουν χρόνια τώρα, για τις κατευθύνσεις που οφείλουμε να δώσουμε σε ένα πραγματικά ρεαλιστικό προσέλκυσης επενδύσεων.

"...Δεν είναι κατ' ανάγκη κίνητρα οι επιδοτήσεις και οι χρηματοδοτήσεις για τις επενδύσεις..." , λέει η επιχειρηματική κοινότητα και προσθέτει "...Εφαρμόστε πολιτική με φορολογικά επενδυτικά κίνητρα σταθερού ορίζοντα(10ετίας). Διώξτε την γραφειοκρατία. Και φτάνουν".

Συνεπώς αν οι παραπάνω προτάσεις περπατήσουν έστω και λίγα βήματα με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κάτι σοβαρό σημαίνει. Έστω και αν δεν είναι εύκολο να το πιστέψει κανείς ακόμη.

Οπότε, προς ώρας, το μόνο βέβαιο και χειροπιαστό είναι οι πληροφορίες του Capital.gr, αλλά έτσι ακριβώς όπως τις παρουσιάζουμε τόσο για το στάδιο εξέλιξης όσο και για τα στάδια που έπονται και θα κρίνουν την τύχη του όλου εγχειρήματος.

(Πηγή: capital.gr)


Financial & Law:
Οι ειδικοί στις επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων και επιχειρηματικών σχεδίων.

Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642