16/9/19

Επιχειρείν: Πώς να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας


Ας ξεκινήσουμε από το προφανές. Ο ανταγωνισμός στον επιχειρηματικό κόσμο είναι αδιαμφισβήτητος. Υπάρχει πάντα μια άλλη επιχείρηση που προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες παρόμοιες με αυτές που έχετε και δεν μπορείτε να το αποφύγετε. Αυτό που μπορείτε να κάνετε όμως είναι να ξεχωρίσετε ανάμεσα στο πλήθος των ομοειδών επιχειρήσεων.

Είναι ένας διαρκής αγώνας που σκοπό έχει να αναδείξει τον καλύτερο, όχι μόνο ως προς το παρεχόμενο προϊόν, αλλά και ως προς την μεγαλύτερη αποδοχή από το πελατειακό κοινό.

Αν δούμε τον ανταγωνισμό υπό άλλο πρίσμα, δεν είναι τόσο κακός όσο φαντάζει. Πολλές φορές αποτελεί εκείνο το κίνητρο που ωθεί έναν επιχειρηματία να δουλέψει πιο σκληρά και να ξεπεράσει τους «αντιπάλους». Τι χρειάζεται να γνωρίζετε όμως για μια επιτυχημένη ανταγωνιστική κούρσα;



Προσδιορίστε τους ανταγωνιστές σας
Το να κατανοήσετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας και να συγκεντρώσετε πληροφορίες για αυτούς, θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε καλύτερα ποιο μπορεί να είναι το σημείο υπεροχής σας. Αναλύστε τα πλεονεκτήματα των ανταγωνιστών σας. Πόσο καλό είναι το προϊόν τους; Γιατί οι πελάτες τους προτιμάνε; Τι υπηρεσίες προσφέρουν;

Ωστόσο, προτού καταρτίσετε ένα σχέδιο για να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας, να θυμάστε ότι υπάρχουν κάποια πράγματα που η επιχείρηση σας δεν μπορεί να πραγματοποιήσει, ειδικά όταν η επιχείρηση σας δεν έχει την οικονομική ή εμπορική δύναμη να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς. Και ναι, είναι απόλυτα εντάξει να συμβεί αυτό. Εστιάστε στα σημεία που μπορείτε να ξεχωρίσετε. Δώστε βάρος στην μεγαλύτερη ικανοποίηση του ήδη υπάρχοντος πελατειακού κοινού από το να επενδύσετε πόρους για την διείσδυση σε νέα αγορά.

Επιπλέον, εντοπίστε τις αδυναμίες των ανταγωνιστών σας. Μερικές από αυτές μπορεί να αποτελούν το δικό σας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ένα χρήσιμο εργαλείο είναι επίσης οι αρνητικές κριτικές που δίνουν οι πελάτες. Μπορείτε να μάθετε πολλά από τα σχόλια των πελατών και να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελος της δικής σας επιχείρησης.

Βάλτε προτεραιότητα τους πελάτες σας
Σύμφωνα με έρευνες, οι επιχειρήσεις που έχουν ως προτεραιότητα τους την εξυπηρέτηση των πελατών έχουν κατά 60% περισσότερα κέρδη από τους ανταγωνιστές τους και το 81% των ικανοποιημένων πελατών θα υποστηρίξει ξανά μια επιχείρηση έπειτα από μια καλή εξυπηρέτηση.

Δημιουργήστε ένα φιλόξενο περιβάλλον υποδοχής στην επιχείρηση σας. Παρέχετε ένα προϊόν υψηλής ποιότητας και εκπαιδεύστε το προσωπικό σας για την μέγιστη ικανοποίηση των πελατών. Να θυμάστε: Η καλή εξυπηρέτηση πελατών, κάνει έναν πελάτη να επιστρέψει.

Οι αρνητικές κριτικές δεν θα σταματήσουν ποτέ να έρχονται, αυτό είναι γεγονός. Από την άλλη πλευρά όμως, το feedback που παίρνετε από τους πελάτες μπορεί να σας βοηθήσει να διορθώσετε μια λάθος τακτική και να ξεπεράσετε τυχόν δυσλειτουργίες. Σε κάθε περίπτωση όμως, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και αυτοί που μπορεί να μην είναι ποτέ ικανοποιημένοι. Δεν μπορείτε να τους ευχαριστήσετε όλους ανεξάρτητα από την προσπάθεια που καταβάλετε. Δώστε έμφαση στο αξιόπιστο feedback από ανθρώπους που σας υποστηρίζουν και φροντίστε να βελτιώνεστε για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους.

Παραμείνετε αφοσιωμένοι στην επιχείρησή σας
Επενδύσατε σε αυτήν την επιχείρηση, οπότε μην εγκαταλείπετε εύκολα. Όταν τα πράγματα δεν λειτουργούν με τον τρόπο που περιμένατε, βρείτε μια λύση και εργαστείτε σκληρότερα. Καμία δουλειά δεν έγινε πετυχημένη σε μία νύχτα. Όλες οι επιχειρήσεις αντιμετώπισαν πολλές προκλήσεις και μάλιστα απέτυχαν αρκετές φορές, πριν φτάσουν στην επιτυχία που βλέπουμε σήμερα. Μην αφήνετε ποτέ το άγχος και την πίεση να σας οδηγήσουν.

Βρείτε κάτι για να σας παρακινήσει, να είστε ενθουσιασμένοι με τους στόχους σας και παραμείνετε επικεντρωμένοι στην επίτευξη όσων θέλετε για την επιχείρηση σας. Γιατί αν δεν το κάνετε πρώτα εσείς, δεν θα βρεθεί κανείς να αφοσιωθεί και να επενδύσει σε αυτή. Κάθε φορά που σκέφτεστε να σταματήσετε, θυμηθείτε την επιθυμία που έχετε να εδραιώσετε την επιχείρηση σας στην αγορά. Αυτή η επιθυμία είναι η κινητήριος δύναμη για να αναδείξετε τις δυνατότητες σας στο μέγιστο.

Μην σταματάτε να μαθαίνετε
Οι αλλαγές γύρω μας είναι πλέον καθημερινές και η εκπαίδευση θα σας κρατήσει ενημερωμένους σε αυτό το συνεχώς μεταβαλλόμενο και αναπτυσσόμενο περιβάλλον. Η επιτυχία είναι συνυφασμένη με την εκπαίδευση και είναι αυτή που θα σας βοηθήσει να προσαρμόζεστε κάθε φορά στα νέα δεδομένα.

Οι καλύτεροι ηγέτες έγιναν επιτυχημένοι βρίσκοντας πάντα τρόπους να μάθουν περισσότερα και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους διατηρώντας επαφή με τις αλλαγές που συμβαίνουν. Βρισκόμαστε σε μια σύγχρονη εποχή όπου οι εξελίξεις μπορούν να συμβούν εν μια νυκτί. Προκειμένου να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό στον επιχειρηματικό κόσμο, πρέπει να συνεχίσετε να εξελίσσεστε. Υπάρχει πάντα κάτι νέο για μάθηση.



Ο ανταγωνισμός σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους είναι αναπόφευκτος και η αντιμετώπιση των ανταγωνιστών δεν είναι πάντα εύκολη. Μπορεί να σας καταπιεί ή να σας αναδείξει. Η χρήση ορισμένων στρατηγικών, η εκμάθηση νέων πραγμάτων και η έμφαση στην μεγιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πελατών είναι σημαντικές δομές για να αντεπεξέλθετε έναντι των ανταγωνιστών σας.

Πιστέψτε στον εαυτό και τις ικανότητες σας και περιορίστε τις αρνητικές σκέψεις και τις άσκοπες φοβίες. Ναι πράγματι, κανείς δε θέλει να αποτύχει και όλοι θέλουμε να γίνουμε επιτυχημένοι. Παρόλα αυτά να θυμάστε πως ακόμα και την αποτυχία όταν την διαχειριζόμαστε σωστά, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο μας.

Πηγή: epixeiro.gr