26/6/17

Εξωδικαστικός συμβιβασμός: Η διαδικασία ένταξης σε 14 βήματα


Σε εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία των αρχών για να ξεκινήσουν οι ρυθμίσεις οφειλών υπερχρεωμένων επιχειρήσεων και επαγγελματιών μέσω του εξωδικαστικού συμβιβασμού.

Καταβάλλεται προσπάθεια ώστε η πλατφόρμα ηλεκτρονικών αιτήσεων να είναι έτοιμη στις 3 Αυγούστου.

Τυχόν ελαττώματα τόσο στην ηλεκτρονική υποβολή όσο και στην διαδικασία θα λύνονται στην άμεση πορεία.

Οι λύσεις αναδιάρθρωσης

Οι τράπεζες δεν θα εξετάζουν απλά μειώσεις επιτοκίων αλλά και κούρεμα της οφειλής αν αυτό απαιτείται για μία βιώσιμη αναδιάρθρωση.

Οι τράπεζες αλλά και η Ειδική Γραμματεία Ιδιωτικού Χρέους θα φροντίσουν ώστε να υπάρχουν σημεία ενημέρωσης μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλη την Ελλάδα.

Το κόστος υποβολής φακέλου και της διαδικασίας θα είναι μηδενικό, ενώ άμεσες πληροφορίες για την εξέλιξη του χρέους θα παρέχουν με αυτοματοποιημένο τρόπο οι Τράπεζες.




Η διαδικασία σε 14 βήματα

Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο κάθε επιχειρηματίας που θέλει να ενταχθεί στον σχετικό μηχανισμό, συνοψίζεται στα κάτωθι:

1. Η πλατφόρμα θα βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (http://www.keyd.gov.gr).

Μια επιχείρηση για να κάνει αίτηση για συμμετοχή στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών δεν απαιτείται να έχει φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα αλλά να αποδεικνύει ότι είναι βιώσιμη.

2. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα χρησιμοποιώντας του κωδικούς του Taxis.

3. Μόλις ο ενδιαφερόμενος καταχωρήσει τους κωδικούς τους, το σύστημα θα αναγνωρίσει αυτομάτως αν μπορεί ο συγκεκριμένος να ενταχθεί στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

Δηλαδή αν το ΑΦΜ ανήκει σε κάποιο φυσικό πρόσωπο, που δεν έχει πτωχευτική ιδιότητα ή σε κάποιο ίδρυμα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα, δεν θα επιτρέψει στον ενδιαφερόμενο να προχωρήσει τη διαδικασία.

4. Εφόσον ο ενδιαφερόμενος δικαιούται αρχικά να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για να υποβάλλει τη αίτησή του, θα βρει καταχωρημένα όλα του τα χρέη που έχουν δηλωθεί από τις τράπεζες, την εφορία, τα τελωνεία, τα ασφαλιστικά ταμεία.

Ο ίδιος μπορεί να συμπληρώσει τα υπόλοιπα χρέη του.

5. Στη συνέχεια θα πρέπει να καταχωρηθούν όλα τα δικαιολογητικά, η μελέτη βιωσιμότητας και η αξία της ακίνητης αλλά και της κινητής περιουσίας που έχει ο ενδιαφερόμενος.

Ουσιαστικά πρόκειται για τη συμπλήρωση ενός περιουσιολογίου τόσο από το ίδιο τον ενδιαφερόμενο, όσο και από τα συνδεδεμένα μέλη με την επιχείρηση, όπως οι υπόλοιποι μέτοχοι.

Όλοι, θα πρέπει να δηλώσουν τα πάντα που έχουν στην ιδιοκτησία τους.

6. Εφόσον ο ενδιαφερόμενος έχει καταχωρήσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα πρέπει να δώσει εντολή για την υποβολή της αίτησης.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα σε αυτό το σημείο θα αναζητήσει με τυχαίο τρόπο τον συντονιστή που θα αναλάβει την υπόθεση.

Οι πληροφορίες που παίρνει ο συντονιστής είναι κάποια γενικά στοιχεία. Ο συντονιστής από την πλευρά του θα πρέπει εντός 3 ημερών να απαντήσει αρνητικά ή θετικά.

Δηλαδή αν δέχεται ή όχι να αναλάβει την συγκεκριμένη υπόθεση. Αν ο συντονιστής πατήσει «ναι» έχει την υποχρέωση να κάνει το έλεγχο για την πληρότητα της αίτησης μέσα σε διάστημα 5 ημερών.

7. Αν λείπουν κάποια δικαιολογητικά από την αίτηση, ο συντονιστής ειδοποιεί τον ενδιαφερόμενο ο οποίος θα πρέπει να συμπληρώσει την αίτηση με τα δικαιολογητικά που λείπουν μέσα σε διάστημα 5 ημερών.

8. Μόλις ο συντονιστής βεβαιώσει ότι η αίτηση είναι πλήρης ξεκινά η προστασία από τα αναγκαστικά μέτρα.

9. Στη συνέχεια η ηλεκτρονική πλατφόρμα «ειδοποιεί» όλους τους πιστωτές στους οποίους χρωστά ο ενδιαφερόμενος και τους ενημερώνει ότι έχει κάνει αίτηση για την υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών.

Ωστόσο οι πιστωτές δεν έχουν πρόσβαση σε όλον τον φάκελο, που σημαίνει ότι δεν μπορούν να δουν τις συνολικές οφειλές του ενδιαφερόμενου και οι οποίοι θα πρέπει να απαντήσουν εντός 5 ημερών εάν είναι διατεθειμένοι να διαπραγματευτούν με τον οφειλέτη.

10. Αν το 50% των πιστωτών πει ναι ξεκινά στην ένταξη του στην διαπραγμάτευση με τον οφειλέτη ξεκινά η διαδικασία.

Αν πει όχι τελειώνει σε αυτό το σημείο η διαδικασία και για τον οφειλέτη όλα τα προηγούμενα είναι σαν μη γινόμενα.

Σε περίπτωση όμως που δηλώνουν θετικοί στην διαπραγμάτευση, ο συντονιστής στέλνει στους πιστωτές τον πλήρη φάκελο του οφειλέτη.

11. Στη συνέχεια ο συντονιστής δίνει τη δίνει προθεσμία 15 ημέρες στους πιστωτές να δουν τον φάκελο και να υποβάλουν τις προτάσεις ή να ζητήσουν επιπρόσθετες πληροφορίες.

Τους καλεί να ψηφίσουν, ποια πρόταση θέλει ο καθένας και αρχίζει η διαπραγμάτευση.

12. Η διαπραγμάτευση θα μπορεί να διαρκέσει ακόμη και 10 μήνες ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας και των οφειλών που έχει.

13. Εάν οι πιστωτές που έχουν το 60% του χρέους του ενδιαφερόμενου συμφωνήσουν με το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρείας συντάσσεται πρακτικό επιτυχίας και καλεί αυτούς όσους συμφώνησαν να φτιάξουν μια σύμβαση αναδιάρθρωσης και την υπογράφουν.

Σε αυτό το σημείο όμως μπορούν να μπουν στη σύμβαση και όσες εταιρείες δεν είχαν συμφωνήσει αρχικώς με το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που τους είχε προταθεί.

14. Η σύμβαση αναδιάρθρωσης εμπεριέχεται σε γνώση της εφορίας, των ασφαλιστικών ταμείων και των τραπεζών και αμέσως η εταιρεία που έχει υπαχθεί στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών «ξεκοκκινίζει».

Όσο μάλιστα πληρώνει τις υποχρεώσεις της θα θεωρείται για όλους ότι δεν βρίσκεται στο «κόκκινο» και θα μπορεί να παίρνει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, ώστε να έχει τη δυνατότητα να συνάψει ακόμη και νέο δάνειο με τις τράπεζες.



Financial & Law:
Η εταιρία μας διεκπεραιώνει την ένταξη της επιχείρησής σας στον εξωδικαστικό μηχανισμό, σε κάθε άλλου τύπου ρύθμιση οφειλών προς τράπεζες, Δημόσιο ή ΔΕΚΟ, ή τη νέα πτωχευτική διαδικασία.
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642