6/3/17

Τα έξι βήματα για να βρείτε πού θα στήσετε την επιχείρησή σας

Το να βρει κανείς το κατάλληλο σημείο ως έδρα για μια μικρομεσαία επιχείρηση είναι πάντα μία δύσκολη απόφαση, με μεγάλο ρίσκο και μια δύσκολη εξίσωση.

«Καλό θα ήταν να έχει κανείς γύρω του ανθρώπους που θα μπορούσε να μάθει κάτι από αυτούς», αναφέρουν οι ειδικοί στο BBC και συγκεκριμένα η Ρεμπέκα Ρούμπερ, καθηγήτρια στην σχολή Rotman School of Management του πανεπιστημίου του Τορόντο.

Σε κάθε περίπτωση, προσθέτει, γνώμονας είναι και «ο βαθμός εμπειρίας που έχει κανείς στην επιχειρηματικότητα».

Οι ενέργειες που κάνετε για να στήσετε μια επιχείρηση απαιτούν χρόνο, προσπάθεια, γνώση και έρευνα.

Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ένα εγχειρίδιο το οποίο εξελίσσεται διαρκώς, μεγαλώνει ή μεταβάλλεται μαζί με την επιχείρηση.
Σε κάθε περίπτωση η τοποθεσία αποτελεί «κλειδί» για την επιτυχία.

Το να βρεις το απολύτως σωστό σημείο για μία επιχείρηση συχνά είναι κάτι πιο εύκολο να το πεις παρά να το κάνεις. Η σωστή τοποθεσία εξαρτάται από τη φύση της επιχείρησης και από το σημείο που θα τοποθετηθεί μέσα στην αγορά.




Οι βασικές συμβουλές

Πρέπει πρώτα να γνωρίζεις ποιοι είναι οι εν δυνάμει πελάτες σου, τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά, οι προτιμήσεις και η αγοραστική δύναμη.

Ορισμένα σημεία σε μία περιοχή είναι προβληματικά από μόνα τους. Για παράδειγμα σε κάθε γειτονιά υπάρχει εκείνο το σημείο όπου κάθε έξι μήνες ή ένα χρόνο ανοίγει άλλο εστιατόριο... Καλό είναι αυτό το σημείο να το αποφύγετε...

Έτσι, εάν προσπαθεί να αποφασίσει κάποιος ανάμεσα σε ένα καλύτερο σημείο με υψηλότερο ενοίκιο και ένα λιγότερο καλό σημείο με χαμηλότερο ενοίκιο. Η απάντηση είναι μία: Το καλύτερο σημείο. Το ενοίκιο δεν παίζει μεγάλο ρόλο αν θα έχετε αρκετούς πελάτες...
Καλύτερα μια επιχείρηση γεμάτη πελάτες με ακριβό ενοίκιο, παρά μια επιχείρηση χωρίς πελάτες με φτηνό ενοίκιο.

Πριν από την απόφαση πρέπει να γίνει απαραίτητος έλεγχος ώστε το σημείο να ανταποκρίνεται στους πελάτες-στόχους.

Επίσης θα πρέπει να εξετάσετε πόση ώρα χρειάζεται κάποιος να οδηγήσει ή να περπατήσει μέχρι το σημείο της επιχείρησης, την κίνηση και τη ροή της κυκλοφορίας, καθώς και την πρόσβαση με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να δείτε τον ανταγωνισμό και να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει αρκετός χώρος στην αγορά.

Προσοχή, ο ανταγωνισμός είναι συνήθως απαραίτητος να υπάρχει σε πολλά είδη καταστημάτων. Μια γειτονιά που έχει έναν πεζόδρομο πόλο-έλξης για καφέ και φαγητό είναι καλύτερο σημείο να στήσετε μια επιχείρηση εστίασης, παρά κάπου απομακρυσμένα, χωρίς ανταγωνισμό.

Πηγή: supply.gr